IM Tekniikka löysi palveluista lisäarvoa

IM Tekniikka markkinoi ja myy teollisuuden suihku- ja ultraäänipesukoneita, raepuhalluslaitteita, märkäpuhalluslaitteita ja täryhiomakoneita. Yrityksen asiakaskunta koostuu metalliteollisuus-, teollisuuden kunnossapito- ja eri alojen kone- ja laitekorjaamoyrityksistä, jotka arvostavat laadukkaiden koneiden lisäksi hyvää palvelua. Esimerkiksi käyttöönotto, koulutus, materiaalitoimitukset, tekninen tuki ja kunnostus kuuluvat yrityksen palveluvalikoimaan.

IM Tekniikan toimitusjohtaja Jari Silvennoinen oli kiinnostunut kuulemaan, miten he voisivat hyödyntää TechVillan KASKI-hankkeen tarjoamat mahdollisuudet. Ensimmäisessä vaiheessa sovittiin, että TechVillan asiantuntija kartoittaa asiakaspalvelun nykytason yrityksen verkkosivujen perusteella; miten hyvin ne palvelevat asiakkaan ostoprosessin eri vaiheita? Kartoituksen avulla yhdeksi kehityskohteeksi tunnistettiin palvelujen myynti ja markkinointi.

Testausympäristön kaupallistaminen palveluksi

IM Tekniikan Järvenpään toimiston yhteydessä sijaitsee testausympäristö, jossa voidaan testata laitteen pintakäsittelyn laatu asiakkaan omilla tuotteilla sekä eri pintakäsittelyaineilla. Tämä säästää asiakkaan aikaa ja kustannuksia laitteen käyttöönottovaiheessa. KASKI-hankkeessa pyrittiin saamaan asiakkaat aiempaa paremmin tietoiseksi tästä mahdollisuudesta sekä madaltaa kynnystä palvelun hankkimiseen. Testauspalvelu suunniteltiin tarjouksiin liitettäväksi optioksi, jolla asiakas voisi vähentää kustannuksiaan ja investointiin liittyvää riskiä sekä nopeuttamaan laitteen käyttöönottoa tuotannossa.